Zájem o 3D televizory a 3D zařízení má radikálně růst

Zájem o 3D televizory a 3D zařízení má radikálně růst

Společnost DispleySearch vydala odhad prodejů 3D zařízení do dalších let. Pokud se podíváme na tabulku, vidíme prakticky lineární růst prodejů 3D televizorů v následujících sedmi letech, vyjádřeno v číslech – z 50,8 miliónů kusů v roce 2011 (obrat 13,2 miliard) na 226 miliónů kusů v roce 2019 (obrat 67 miliard dolarů). Co vede DispleySearch k takovému optimismu?

3D displeje předpověď.JPG 

Podle zprávy roste prodej 3D televizorů, přenosných zařízení a veřejných panelů s 3D zobrazením. Když si vezmeme fakt, že v roce 2008 se prodalo jen 1 milion 3D displejů, je to razantní skok. Ohaduje se, že v roce 2019 bude 50 % prodaných televizorů mít 3D funkce. K tomu je potřeba přidat předpokládaný úspěch přenosných zařízení a herních konzolí s bezbrýlovým 3D zobrazením, s rozvojem bezbrýlových 3D televizorů a displejů lze předpokládat, že je stále častěji uvidíme v prodejnách jako reklamní panely.

Osobně se domnívám, že odhad je příliš optimistický. Faktický zájem o 3D je spíše okrajový a 3D je bráno jako další funkce u dražších displejů, televizorů a jiných zařízení. Jinak stále vévodí klasické 2D zobrazení a rozhodně 3D není jediným důvodem, proč si lidé kupují nový televizor. Pokud bude pokračovat pokles cen, nebo spíše pokud výrobci budou integrovat 3D funkce i do levnějších modelů a zařízení, pak papírově skutečně zájem o 3D poroste. Je však otázkou, zda to není jen sekundární důsledek snahy výrobců, nabídnou co nejvíce různých funkcí.

Speciál o 3D

Praktické rady, tipy, recenze a další informace o novinkách, které patří k vysokému rozlišení a kvalitnímu obrazu a zobrazení 3D.

Určitě si přečtěte

Články odjinud